Transpolska- Transport w Polsce | Forum polityki transportowej i ekonomiki transportu w Polsce

FAQ Szukaj Użytkownicy Grupy

 Forum Transpolska- Transport w Polsce Strona Główna

   ProfilProfil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości    GalerieGalerie    ZalogujZaloguj    RejestracjaRejestracja 

Ciekawe jakby wyglądały u nas koleje gdyby bylo tylu operato

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Transpolska- Transport w Polsce Strona Główna -> Hyde-Park, czyli wszystko
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Jakie byłyby koleje gdyby było tylu przewoźników co w Szwajcarii?
Lepsze
100%
 100%  [ 1 ]
Gorsze
0%
 0%  [ 0 ]
no idea
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 1

Autor Wiadomość
Adam
Administrator



Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z. Gora

PostWysłany: Wto 11:07, 16 Sie 2005    Temat postu: Ciekawe jakby wyglądały u nas koleje gdyby bylo tylu operato

 

operatorów co w Szwajcarii? Przupomnę że w Szwajcari i mają wszyscy przewoźnicy wspólne bilety i wspólne karty stałego klienta (GenerallAbo oraz Halbtax).


Oto ich lista:
BD - Bremgarten-Dietikon-Bahn
WM - Wohlen-Meisterschwanden-Bahn
8km standard gauge, electrified at 15kV 16.2/3Hz (WM)
8km mixed gauge(1000mm/standard), electrified at 1200V= (BD)
11km narrow gauge(1000mm), electrified at 1200V= (BD)
BLS - BLS group, consisting of:
• BLS - Lötschbergbahn (Bern-Lötschberg-Simplon)
• BN - Bern-Neuenburg-Bahn = Chemin de fer Berne-Neuchatel
• GBS - Gürbetal-Bern-Schwarzenburg-Bahn
• SEZ - Simmentalbahn (Spiez-Erlenbach-Zweisimmen)
245km standard gauge, electrified at 15kV 16.2/3Hz
BT - Bodensee-Toggenburg-Bahn
66km standard gauge, electrified at 15kV 16.2/3Hz
CJ - Chemins de fer du Jura
11km standard gauge, electrified at 15kV 16.2/3Hz
74km narrow gauge(1000mm), electrified at 1500V=
EBT - Emmenthal-Burgdorf-Thun-Bahn
SMB - Solothurn-Münster-Bahn
VHB - Vereinigte Huttwil-Bahnen
163km standard gauge, electrified at 15kV 16.2/3Hz
GFM - Chemins de fer Fribourgeois (Gruyère-Fribourg-Morat)
50km standard gauge, electrified at 15kV 16.2/3Hz
48km narrow gauge(1000mm), electrified at 900V=
KLB(VBL) - Kriens-Luzern-Bahn
4km standard gauge, not electrified
LO - Métro Lausanne-Ouchy
2km standard gauge, electrified at 650V=
MO - Chemin de fer Martigny-Orsières
26km standard gauge, electrified at 15kV 16.2/3Hz
MThB - Mittel-Thurgau-Bahn
42km standard gauge, electrified at 15kV 16.2/3Hz
OC - Chemin de fer Orbe-Chavornay
4km standard gauge, electrified at 750V=
OeBB - Oensingen-Balsthal-Bahn
4km standard gauge, electrified at 15kV 16.2/3Hz
PBr - Chemin de fer Pont-Brassus
13km standard gauge, electrified at 15kV 16.2/3Hz
RB - Rigi-Bahnen
16km standard gauge, electrified at 1500V=
RHB - Rorschach-Heiden-Bergbahn
7km standard gauge, electrified at 15kV 16.2/3Hz
RVT - Chemin de fer Régional du Val de Travers
14km standard gauge, electrified at 15kV 16.2/3Hz
SOB - Schweizerische Südostbahn
49km standard gauge, electrified at 15kV 16.2/3Hz
ST - Sursee-Triengen-Bahn
9km standard gauge, not electrified
STB - Sensetalbahn
11km standard gauge, electrified at 15kV 16.2/3Hz
SZU - Sihltal-Zürich-Uetliberg-Bahn
29km standard gauge, 19km electrified at 15kV 16.2/3Hz and 10km at 1200V=
TSOL - Tramway Sud-Ouest Lausannois
standard gauge, electrified at 1500V=
VCn - Chemin de fer Vevey-Chexbres
7km standard gauge, electrified at 15kV 16.2/3Hz

Part 2: Narrow gauge Railways
AB - Appenzeller Bahnen
31km narrow gauge(1000mm), electrified at 1500V=
BAM - Chemin de fer Bière-Apples-Morges
30km narrow gauge(1000mm), electrified at 15kV 16.2/3Hz
BD - Bremgarten-Dietikon-Bahn
11km narrow gauge(1000mm), electrified at 1200V=
8km mixed gauge(standard/1000mm), electrified at 1200V=
BLT - Baselland Transport
16km narrow gauge(1000mm), electrified at 600V=
BOB - BOB group, consisting of:
• BLM - Bergbahn Lauterbrunnen-Mürren
• BOB - Berner Oberland-Bahnen
• JB - Jungfraubahn
• SPB - Schynige Platte-Bahn
• WAB - Wengernalpbahn
4km narrow gauge(1000mm), electrified at 550V= (BLM)
7+19km narrow gauge(800mm), electrified at 1500V= (SPB/WAB)
24km narrow gauge(1000mm), electrified at 1500V= (BOB)
9km narrow gauge(1000mm), electrified at 1125V 50Hz 3-phase (JB)
BRB - Brienz-Rothorn-Bahn
8km narrow gauge(800mm), not electrified
BVZ - Zermatt Bahn (Brig-Visp-Zermatt)
GGB - Gornergratbahn
9km narrow gauge(1000mm), electrified at 725V 50Hz 3-phase (GGB)
44km narrow gauge(1000mm), electrified at 11kV 16.2/3Hz (BVZ)
CJ - Chemins de fer du Jura
74km narrow gauge(1000mm), electrified at 1500V=
11km standard gauge, electrified at 15kV 16.2/3Hz
CMN - Chemins de fer des Montagnes Neuchâteloises
20km narrow gauge(1000mm), electrified at 1500V=
Db - Dolderbahn
1km narrow gauge(1000mm), electrified at 600V=
FART - Ferrovie Autolinee Regional Ticinesi
20km narrow gauge(1000mm), electrified at 1200V=
FB - Forchbahn
17km narrow gauge(1000mm), electrified at 1200V=
FLP - Ferrovie Lugano-Ponte Tresa
12km narrow gauge(1000mm), electrified at 1350V=
FO - Furka-Oberalp-Bahn
101km narrow gauge(1000mm), electrified at 11kV 16.2/3Hz
FW - Frauenfeld-Wil-Bahn
17km narrow gauge(1000mm), electrified at 1200V=
GFM - Chemins de fer Fribourgeois (Gruyère-Fribourg-Morat)
48km narrow gauge(1000mm), electrified at 900V=
50km standard gauge, electrified at 15kV 16.2/3Hz
LEB - Chemin de fer Lausanne-Echallens-Bercher
23km narrow gauge(1000mm), electrified at 1500V=
LSE - Luzern-Stans-Engelberg-Bahn
25km narrow gauge(1000mm), electrified at 15kV 16.2/3Hz
MC - Chemin de fer Martigny-Châtelard
21km narrow gauge(1000mm), electrified at 830V= (overhead+3rd rail)
MG - Ferrovia Monte Generoso
9km narrow gauge(800mm), electrified at 750V=
MIB/KWO - Meiringen-Innertkirchen-Bahn/Kraftwerk Oberhasli
5km narrow gauge(1000mm), electrified at 1200V=
MOB - MOB group, consisting of:
• CEV - Chemins de fer Electriques Veveysans
• MGN - Chemin de fer des Rochers-de-Naye (Montreux-Glion-Rochers-de-Naye)
• MOB - Chemins de fer Montreux-Oberland Bernois
10km narrow gauge(800mm), electrified at 850V= (MGN)
10+75km narrow gauge(1000mm), electrified at 900V= (CEV+MOB)
NStCM - Chemin de fer Nyon-St.-Cergue-Morez
27km narrow gauge(1000mm), electrified at 1500V=
PB - Pilatusbahn
4km narrow gauge(800mm), electrified at 1550V=
OSST - Oberaargau-Solothurn-Seeland Transport, consists of:
• BTI - Biel-Täuffelen-Ins-Bahn
• SNB - Solothurn-Niederbipp-Bahn
• RVO - Regionalverkehr Oberaargau
57km narrow gauge(1000mm), electrified at 1200V=
RBS - Regionalverkehr Bern-Solothurn
56km narrow gauge(1000mm), 10km electrified at 600V= and 46km at 1250V=
RhB - Rhätische Bahn/Ferrovia Retica/Viafier Retica
375km narrow gauge(1000mm), electrified at 1000V=, 2400V= and 11kV 16.2/3Hz
RhW - Bergbahn Rheineck Walzenhausen
2km narrow gauge(1200mm), electrified at 650V=
SATEB - S.A. des Transports Emosson-Barbarine
narrow gauge(600mm), not electrified
TB - Trogenerbahn
10km narrow gauge(1000mm), electrified at 1000V=
TN - Cie des Transports en Commun de Neuchâtel et Environs
narrow gauge(1000mm), electrified at 600V=
TPS - Transports Publics du Chablais, consists of:
• AL - Chemin de fer Aigle-Leysin
• AOMC - Chemin de fer Aigle-Ollon-Monthey-Champéry
• ASD - Chemin de fer Aigle-Sépey-Diablerets
• BVB - Chemin de fer Bex-Villars-Brétaye
17km narrow gauge(1000mm), electrified at 700V= (BVB)
24km narrow gauge(1000mm), electrified at 850V= (AOMC)
6+23km narrow gauge(1000mm), electrified at 1500V= (AL+ASD)
WB - Waldenburgbahn
13km narrow gauge(750mm), electrified at 1500V=
WSB - Wynental- und Suhrentalbahn
32km narrow gauge(1000mm), electrified at 750V=
YSteC - Chemin de fer Yverdon-Ste-Croix
24km narrow gauge(1000mm), electrified at 15kV 16.2/3Hz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Piottr_tt




Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa Wilanów

PostWysłany: Wto 12:35, 16 Sie 2005    Temat postu:

 

Brakuje odpowiedzi "nic by się nie zmieniło". Gdyby w Polsce było tylu przwożników, to byłoby tyleż taryf, bo skoro przewożnicy z jednej grupy kapitałowej nie potrafią się dogadać pomiędzy sobą w sprawie wspólnego biletu, to co dopiero myśleć o mołżiwości takiego dogadania się przewożników konkurujących.

W jaki sposób są rozliczane przejazdy na wspólnym bilecie w Szwajcarii?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Transpolska- Transport w Polsce Strona Główna -> Hyde-Park, czyli wszystko Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group

 

Style Created Freely By